گوشی هوشمند یا دوربین عکاسی؟ !

به گزارش صبحانه،آن زمان، ملاک های خرید موبایل، قدرت آنتن دهی و کیفیت صدای گوشی بود. اما در سال های اخیر، تلفن های همراه پیشرفت چشمگیری داشته اند و دوربین آن ها دستخوش تحولات زیادی شده است. از دوربین دو گانه و «سلفی» قدرتمند گرفته، تا فیلم برداری 4K و زیر آب. همه و همه، دوربین های گوشی را تبدیل به یک دوربین عکاسی نیمه حرفه ای کرده است. هم اکنون بیشتر مردم زمان خرید تلفن همراه، فقط به عدد پیکسل دوربین آن توجه می کنند و بر این باورند که هرچه این عدد بالاتر باشد، کیفیت عکس بالاتری هم دارد. اما کیفیت تصویر به موارد دیگری همچون عدد دیافراگم (هرچه کمتر، کیفیت بیشتر)، زوم دوربین و قابلیت هایی نظیر HDR، فیلم برداری 4K و تنظیمات دستی دوربین بستگی دارد.

 
عکاسی حرفه ای با iPhone 8Plus

 
گوشی هوشمند یا دوربین عکاسی؟ !
 
گوشی های آیفون همیشه جزو بهترین تلفن های همراه بوده اند و در هر بحث و نظرسنجی، در بالای رده بندی ها قرار می گیرند. آیفون 8پلاس یک گوشی تمام عیار است و در عکاسی و فیلم برداری حرفی برای گفتن باقی نمی گذارد. آیفون 8پلاس، دو دوربین 12 مگاپیکسلی با عدد دیافراگم 1.8 دارد تا با استفاده از آن ها بتواند دو قابلیت «افکت بوکه» (مات کردن پس زمینه و جدا شدن سوژه از بک گراند) و «زوم اپتیکال» دو برابری را ارائه دهد. اوج هنر دوربین آیفون 8پلاس در عکاسی پرتره است؛ شما می توانید در 5حالت مختلف پرتره بگیرید. از دیگر قابلیت های آن می توان به فلش چهارتایی LED، لرزش گیر اپتیکال، فیلم برداری با کیفیت 4K، فناوری کاهش نویز، فیلتر جدید رنگ و فناوری پیکسل فوکوس اشاره کرد. دوربین «سلفی» آیفون 8پلاس یک سنسور 7مگاپیکسلی با عدد دیافراگم f/2.2 و همچنین قابلیت «فلش سلفی» دارد.
 
Samsung Galaxy Note 8 پرچمدار بی حاشیه سامسونگ
 
گوشی هوشمند یا دوربین عکاسی؟ !
 
سری نوت گوشی های سامسونگ همیشه جزو بهترین ها در بازار بوده است و نوت 8هم از این قاعده مستثنا نیست. نوت 8، اولین تجربه سامسونگ در استفاده از دوربین «دو گانه» بود که البته موفق هم از آب درآمد. این گوشی هوشمند از دو دوربین 12 مگاپیکسلی با عدد دیافراگم f/1.7 بهره می برد و داشتن دوربین دو گانه، قابلیت افکت و زوم دو برابر را در اختیار کاربر می گذارد. همچنین توان فیلم برداری 4K با ضبط صدای عالی و عکاسی HDR در کنار کم شدن حاشیه گوشی، لذت دوچندانی را هنگام عکاسی و فیلم برداری ایجاد می کند. دوربین جلویی نوت 8، یک نمونه 8مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار است.
 
با Sony Xperia XZ Premium رنگ ها را حس کنید
 
گوشی هوشمند یا دوربین عکاسی؟ !
 
«سونی» همیشه در دوربین های گوشی های خود سنگ تمام می گذارد و Xperia XZ هم برای همه یک سورپرایز داشته که همانا قابلیت فیلم برداری با 960 فریم بر ثانیه برای اولین بار در گوشی های هوشمند است! سونی Xperia XZ Premium از دوربینی با سنسور 19 مگاپیکسلی با عدد دیافراگم f/2.0 و قابلیت جدیدی برای پیش بینی حرکت اجسام بهره مند است. این گوشی هوشمند همچنین، با ویژگی دیگری خود را از دیگر رقبا متمایز ساخته و اولین گوشی در جهان است که از صفحه نمایش 4K استفاده می کند. در کنار پخش تصاویر HDR، قدرت تفکیک رنگ ها و روشنایی بهتر را در اختیار کاربر می گذارد. دوربین جلویی این گوشی هم از سنسور 13 مگاپیکسلی بهره می برد.
 
Asus Zenfone Selfie برای علاقه مندان به سلفی
 
گوشی هوشمند یا دوربین عکاسی؟ !
 
بزرگ کردن یک ویژگی خاص، شگردی برای جذب مشتریان مخصوص است که شرکت های تولید موبایل از آن استفاده می کنند. گوشی هوشمند Asus Zenfone Selfie هم، همان طور که از اسمش پیداست، برای مشتاقان عکس های سلفی تولید شده است. البته این گوشی سیستم سخت افزاری خوبی هم دارد و برای بازی کردن و استفاده روز مره مناسب است. دوربین جلو و دوربین پشت ایسوس زنفون سلفی، کاملا مشابه است و از سنسور 13 مگاپیکسلی با عدد دیافراگم f/2.0استفاده می کند. مشخصه ای که این گوشی را متمایز کرده، داشتن فلاش LED دو رنگ در جلوی گوشی برای عکاسی سلفی است که این امکان را به شما می دهد تا در شب هم عکس های سلفی با کیفیت بگیرید. هر دو دوربین این گوشی می توانند فیلم برداری
 Full HD را با سرعت 30 فریم بر ثانیه انجام دهند.
 
Huawei P10 ارزان و باکیفیت
 
گوشی هوشمند یا دوربین عکاسی؟ !
 
اگر در کنار دوربین قوی، سخت افزاری قدرتمند هم نیاز دارید، اما بودجه تان کافی نیست Huawei P10 می تواند انتخابی مناسب برای شما باشد. نمی توان گفت عکس های این گوشی عالی است، ولی نسبت به هم رده های خود عکاسی قوی تری دارد و در نور های مختلف، عکس های با وضوح بالا و رنگ های شفاف تحویل تان می دهد. Huawei P10 از دوربین دو گانه بهره می برد؛ یک دوربین 12 مگاپیکسلی برای ثبت جزئیات و دوربین دوم با سنسور 20 مگاپیکسل و عدد دیافراگم f/2.2 برای ثبت کلی عکس که همانند آیفون 8پلاس و سامسونگ نوت 8«افکت بوکه» را در اختیارتان می گذارد. دوربین جلوی P10، سنسوری 8مگاپیکسلی دارد که عکس های نسبتا خوبی می گیرد.

ارسال نظر







ارسال نظر


مطالب مرتبط